Bajka o Bajkale – ekspedycja 2018

Na przełomie lutego i marca 2018 wybieramy się na Syberię w ramach projektu Breaching Barriers. Naszym celem jest przełamywanie barier mentalnych, a także dzielenie się ideą, że możemy przekraczać własne ograniczenia. Naszym założeniem jest przejście przez całą długość zamarzniętego Jeziora Bajkał. To wyzwanie wzięło się z marzenia, aby poznać piękno rosyjskiej natury i móc doświadczać mroźnych poranków, wpatrując się we wschody słońca… niech nie zmyli Was jednak tytuł – będzie ciężko.

Bogactwo Bajkału

Zamarznięte Jezioro Bajkał urzeka swoim pięknem. Tafla lodu sięga 1m grubości, urzeka malowniczymi pęknięciami i stanowi swoistą ślizgawkę o powierzchni 31 722 km2. Jednak nie o tą daną nam chodzi. Nas interesuje długość jeziora: 636 km. Nasza trasa będzie jednak dłuższa, gdyż nie idziemy wedle prosto wytyczonej kreski. Po drodze spotkają nas różne meandry, a także wizyta na wyspie Olchon, która znajduje się przy zachodnim brzegu, pośrodku jeziora. Planujemy zrobić bogatą fotorelację, którą z pewnością się podzielimy.

Fot: Alicja i Jędrzej Łukowscy

Więcej o projekcie

Nasza wyprawa zakłada trzytygodniowy marsz z bagażem na plecach i saniach. Będziemy rozbijali namiot na tafli lodu i topili śnieg na wodę pitną, a może nawet uda nam się zaczerpnąć tej wspaniałej, słynącej czystością wody z jeziora. Tworząc projekt Breaching Barriers wiedzieliśmy, że nasz ekstremalny pomysł pójścia na wędrówkę przez zamarznięte jezioro Bajkał, musi łączyć nasze pasje oraz szlachetny cel. Chcemy poprzez przełamywanie swoich granic fizycznych oraz psychicznych, zachęcać innych do przełamywania ich własnych. Idziemy na wyprawę, aby inspirować młodych ludzi, aby sięgali jak najwyżej i cieszyli się swoim życiem w pełni. W tym celu, nawiązaliśmy współpracę z fundacją Marka Kamińskiego, który sam jest dla nas inspiracją. Jego fundacja ma bardzo podobne cele do naszych, dlatego zdecydowaliśmy się ją wesprzeć finansowo ze środków zgromadzonych na wyprawę. Jeśli chcecie stać się częścią naszego projektu, zapraszamy do śledzenia nas na Facebooku. @BreachingBarriers

Członkowie Wyprawy

Wypowiadając się w liczbie mnogiej warto, abyśmy się przedstawili. Idziemy we czwórkę. Dwie kobiety, daj mężczyźni.

Monika jest studentką prawa na Uniwersytecie Łódzkim. Pracuje jako konsultantka w Amerykańskim Instytucie Studiów Zagranicznych. Latem tego roku jako pierwsza Polka przeszła Szlak Kolorado – 776 km przez Góry Skaliste, a także część szlaku Pacyfic Crest Trail w stanie Waszyngton. Mieszkając w Kolorado przez dwa lata miała okazję wspiąć się na 30 gór powyżej 4 tys. m.n.p.m. W wolnym czasie lubi czytać książki podróżnicze, uprawiać jogging, jeździć na rowerze.

Marcin – uwielbia robić rzeczy, których się „nie da”. Mimo stwierdzonej niepełnosprawności przesuwa granice tego, co możliwe. Ma na swoim koncie zdobywanie szczytów w Azji oraz żeglowanie po wodach subarktycznych. Przez swój entuzjazm chce zarażać innych do działania, bo wierzy, że każdy zasługuje na odwagę i determinację, by spełniać swoje marzenia.

Artur, na co dzień pracuje jako front-endowiec, zajmując się tworzeniem warstw wizualnych do stron WWW. Jest instruktorem w harcerstwie i z wielką pasją organizuje liczne zimowiska i wędrówki. Jego pasją jest jazda na rowerze.

Agata jest florystyką. Prowadzi aktywny styl życia, często wychodzi na spacery z kijkami do nordic walking, uwielbia pływanie i wyzwania na siłowni. Zimą świetnie radzi sobie na nartach i łyżwach. Mimo di polarnych ograniczeń psychicznych, uważa że trzeba iść do przodu i cieszyć się z tego wszystkiego, co ją otacza.

Przygotowania

Przygotowujemy się od mniej więcej roku. Zaczęliśmy od kontaktu z osobami, które były na Bajkale w okresie zimowym. To od nich dowiedzieliśmy się, gdzie najlepiej pojechać i skąd zacząć wędrówkę. Jakie są warunki pogodowe i z czym trzeba się liczyć. Czerpiąc ze źródeł internetowy i naszego doświadczenia opracowaliśmy już plan posiłków i aktualnie zakupujemy sprzęt, aby móc przetestować go w polskich górach. Na przełomie grudnia i stycznia wybieramy się w Bieszczady. Będzie to dla nas sprawdzian wytrzymałości zarówno fizycznej jak i psychicznej. Chcemy dopracować system podziału obowiązków i szybkość działania przy rozbijaniu obozowiska. Współpraca w zespole i wzajemne wsparcie jest nieodzowną częścią takich wypraw.

Jesteśmy bardzo podekscytowani naszym projektem . Jego realizacja jest dla nas początkiem  planowania kolejnych wypraw. Zdradzimy Wam na koniec, że przed nami duży cel, a wybranie współpracy z Markiem Kamińskim nie jest przypadkowe… Chcemy zdobyć biegun Północny, zanim globalne ocieplenie przeszkodzi nam w spełnieniu tego pragnienia.

Agata & Breaching Barriers Team

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wprowadź swój komentarz!